aku n dia....

Daisypath - Personal pictureDaisypath

ijab & kabul kami....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

L.A.Y.A.N <<<@

Tuesday, September 5, 2017

2017 sudah.... asam garam pahitt manis

alhamdulillah....
masih lg diberi keizinan yg maha esa utk meneruskan kehidupan ini...

alhamdulillah...post ini teristimewa buat seorg lelaki yg sgt aku kasihi dan sygi dunia akhrat...en suamiku...

pejam celik kita dah 6thun sama2 melayari bahtera perkahwinan yg mcm2 onak duri yg kita lalui...pahit manis,asam garam semua kita dh rasa bersama...dimarah,diperli,dikutuk,dihina...kita sama2 hadapi bersama...sama2 membesarkan ank2 kita yg comel2 dan mcm2 peel perangai mereka...

kalu dulu kita pernah pjj selama sebulan setgh dan satu peristiwa itu berlaku...walaupon sukar utk diri ini melupakan peristiwa itu tapi secara positifnya peritiwa itu byk mengajar aku erti kesabaran,erti doa n tawakal 100% pd Yang Maha Esa...sebulan tanpamu membuatkan aku dan ank2 merindui dirimu...setiap hari kakak sebut nama ayh...tgk burung terbang,nk terbang mcm burung nkg kat ayh...ilang sudah tawa ank2...ammar ms tu baru setahun...tiada lg gelak tawa...bila tgk kete mcm kete kita,terus tercari2 siapa yg kluar...masa tu hati ummi sgt2 seperti tisu...tp depan ank2 ummi kene kuat...menahan air mata dr gugur...menahan jiwa yg bergelora...bila ank2 lena dibuai mimpi...maka tumpahlah segalanya...huhuh....bila mana drive balik dr kerja,ank2 tdo kt seat blkng n hujan lebat sampai xnmpk jalan...ms tu..airmata ni laju selaju air hujan...mulut berkumit2 membaca pelbagai surah utk meredakan hati yg gundah untuk meneruskan pjlnan balik dgn guruhnya,hujannya...allahu....terlampau byk cabaran,dugaan...dan allah uji lagi aku dengan satu peristiwa yg aku boleh kategorikan asam garam rumahtangga..kalini aku betul2 terduduk menagisi ujian yg menimpa...mencari kesilapan diri,menghina diri sndri,mengutuk diri sndri...ya allah..sungguh aku xmampu nk hadapi ujian Kau ms itu...merangkak mencari kekuatan diri...mengutip semangat di tepi2 jalan utk terus positifkan diri...untuk bangkit dr rebah itu...solat dhuha xdilupakan,solat mlm yg dlu xkenal pon aku xmiss solat dan berdoa...untuk sebuah kekuatan untuk diri ini bangkit...walaupon sukar..walaupon payah...aku perlu bangkit...
alhamdulillah...
alhamdulillah...alhamdulillah...
Engkau kurniakan aku berita gumbira bila aku disahkan mengandung...sungguh istimewa baby ini..kau hadir dikala keadaan yg sgt2 haru biru...kau turut merasainya bila jiwa ini serabut,xmkn seharian...bdnku kurus melidi...allahu...sungguh aku bersyukur kerana Kau ada bersamaku dlm saat aku melalui semua ini...cukup mendewasakan aku...untuk aku jadikan pedoman dikala akan dtg...aminn...aminnn...
alhamdulillah...allah luaskan rezeki kami suami isteri lagi...aku diberi rezeki untuk jwtan baru,suamiku dpt kerja baru yg lg baik...allahu...sujud syukur kami padamu ya rabbi...
alhamdulillah...rupa2nya Kau bg kami pelangi setelah berhujan,berpetir...
alhamdulillah...alhamdulillah ya allah...

kini 6thun sudah usi perkahwinan kita...anak2 pon masuk 3org..alhamdulillah..seorg puteri,2org putera yg comel2 mcm ummi n ayh dia...semoga keluarga kita bahagia sampai syurga...aminnn...
thanks alot utk suamiku syg atas segala pengorbananmu,susah payah kamu untk kami semua...
chinta yg berputik dikala kita sama2 di alam universiti,bermain air bermain kayak membasahi baju...hahhaa..indahnya kenangan itu semua....
love u more n more dear Khairol Anuar b Latip...

Sunday, December 20, 2015

sebuah kehidupan...

sungguh aku sujud kpdMU ya rahman ya rahim...
terasa lemahnya n kerdil diri ini...
sesungguh aku redha n terima semua apa yg telah berlaku...
andai semua apa yg berlaku mendewasakan aku...
mematangkan aku dalam melalui setiap liku kehidupan ini...
sungguh aku xmampu utk meluahkannya...
cukup sekadar aku dan ENGKAU yg tahu...
huhuhu....
sedih,keciwa,terkilan....biar lah aku yg menelannya...
aku sgt yakin n percaya sesungguhnya janji ALLAH itu pasti...
manusia sekadar hebat berkata2...
hebat mereka cerita...yg sakitnya kami....yg hebatnya kau...
ya allah....KAU peliharalah aku,suamiku,ank2ku....

Sunday, November 8, 2015

2015 sudah....


ya Allah....cepatnya masa berlalu....2015 sudah....ank dh 2 sudah...pelbagai rintangan n dugaan dlm hidup...pahit n manis....yg pasti,kehidupan terus terbentang luas....semangat perlu digali...usaha perlu dan redha perlu....dalam menyusuli kehidupan...yg pasti setiap detik diri ini merindui satu nama....di keheningan subuh...pasti amat menggamit rindu padanya...hanya al-fatihah peneman utk bondaku di sana...huhuhu...semoga rohnya sentiasa bersama org2 beriman...amin...terasa belum puas utk menumpang kasih...huhuhuaku redha dgn ketentuan Ilahi...walaupun setahun lebih sudah berlalu tp rindu ini xpernah padam....tiada gantinya utk tempatmu wahai bonda...huhuhu....


Wednesday, September 14, 2011

14sept...

alhamdulillah....
da selesai semua mjlis di rumahku...
tggal mjlis belah lelaki lak 17sept ni...
semoga semuanya berjln nga baik...

sy sudah bertukar status skg :) ngeee....
tp sejak jadi seorg isteri,sy demam...skg pon br ok sket...
maybe bdn penat cz xcukup tdo,xcukup mkn...huhuhu...
2,3 hari sblum mjlis sy xckp mkn n tdo lewat...
papepun semua da selesai...alhamdulillah...
my hubby sj kenekan ckp demam bertukar status...hohohoho...

semoga rumah tangga kami diberkati n drahmatiNYA selalu...amin...

Friday, July 22, 2011

jumaat/22.07.2011

salam....

ptg smlm dpt buku yg dipesan online @_@
hahhahahha...ku sdg mencari ilmu....

counting: 41days/5w fridays ^-^

weekend ni nk mulakan upacara kemas2...sape nk tolong den sila angkat tgn :P
muahahhahha.....

Monday, July 18, 2011

dOwn....uP...dOwn...

salam.....

last weekend balik gemas....my sister in law ajk teman dia balik...wpun berat ati nk ikut cz memandangkan date wedding kami da dekat...tp setelah diluluskan oleh majlis tertinggi utk kedua2 pihak maka aku follow la...kebetulan ade majlis bertandang di dpn umah mereka...so dpt la aku menyaksikan camne rupenye majlis bertandang diorg a.k.a bakal mjlis kami nti...hebat jgk majlis diorg..kalu kami kt terengganu mjlis bertandang juzt simple jer...ala2 majlis kesyukuran..tp diorg siap berkompang bagai...berkaroeke lg...hohoho..seram sejuk aku dibuatnye....juzt ambik pengalaman so nti turn aku xla gayat sgt...atleast aku tau camne nk handle myself nti...insyaALLAH...

*****************************************************************************************************

smlm ms bersiap2 nk balik kl..ms tu mgrib..tetiba dtg 1 perasaan touching...sayu...pilu...
susah utk tafsirkan feeling tu...nga laungan azan mgrib n bacaan Quran dr surau..terbayangkan my mom n my dad time tu.....menambahkan lg feelingku...smpkan termenung jap dlm bilik air....huhuhuhu...

Ya Rahman Ya Rahim...kuatkan semangat hambaMU ini...berikan aku kekuatan utk melalui setiap perjalanan hidupku....sesungguhnya aku hambaMu yg serba kekurangan....
berkati n redhailah setiap apa yg aku lakukan...dalam menunaikan tggjwbku....
berikanku ketenanganMU Ya Rabbi.....



45days~~

Friday, July 15, 2011

salam jumaat....

counting~~
48days...
6weeks...



Ya Rahman Ya Rahim....semoga dipermudahkan segala urusan keluargaku n keluarga dia...
aminnn....

semoga diperbanyakkan ilmuku....

Wednesday, July 13, 2011

sy memerlukan ilmu yg banyak!!!!

salam...

meniti hari...
menuju ke situ...
terasa sgt ilmu di dada masih tidak mengcukupi....
dr pelbagai aspek....

mencari ilmu....pencarian ilmu xde titik noktahnya....
semoga akn kuperolehi ilmu2 n diberkati ilmu2 tersebut...aminnn...

Ya Rahman..Ya Rahim...permudahkan segala urusan kami....aminnnn

Wednesday, July 6, 2011

balik kampong.... ♥♥♥

mlm ni i balik kg....
yeay!!!!balik kg...oOOoo balik kg...
hikhikhikhik...
insyALLAH...smga dpermudahkan perjalananku nti...aminnn ♥♥♥


jommm...tp i naik bus jer...ahakss....lalallala... @-@

balik kg utk 3hari....mampukah utk aku settlekan semua???insyallah harap mampu settlekan apa yg patut....aminnn...

Tuesday, July 5, 2011

Julai sudah...

sekejap je masa berlalu n bergerak...
sudah bulan julai...
ohooo....hmmmmmmm....

hati n perasaan pon kekadang ada masa pasang ada masa surut...
penat la nk handle hati n perasaan sndri :P
ngeee~~~

esk mlm naik bus...
pulang kampong...
ooo..balik kg...hahhaha
mau jumpa my bro yg balik dr sarawak...
hikhikhik...mau ku ucap timekasih sesgt cz sudi utk sponsor kan ku cake wedding 3tingkat :P...haahhaaha...iyo lah tu..boleh caye ker????
wait n see jer..alhamdulillah..org kasi,kite terima xkisah la brape tingkat... =)♥♥♥
misi blik kg kali ni nk settlekan bj wedding kt mak andam...
nk cari tudung utk wedding....
nk kemas umah...
nk ZZZzZZZzzZZZz :p
hahahha...
nk mandi pantaiii!!!!!sape nk temankan????huhuhuhu...

**sHaRinG iS CaRiNG **


♥Family Holidays♥

Daisypath Vacation tickers