aku n dia....

Daisypath - Personal pictureDaisypath

ijab & kabul kami....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

L.A.Y.A.N <<<@

Wednesday, March 31, 2010

<"http://mylook.com/images/mylook.png">



wahhhh...aku terjumpa website yg best dlm member blogger...
jom kite kongsi2 maklumat ni..

mylookni merupakan search egine yg baru yg mana bile kite register,
kite akn dibayar $0.22 tuk 1 carian n ia berkonsepkan 5 carian sehari.. ^-^

ok...
now.. register

and mulakan pencarian di MyLook ini.. :)

n tengok pd My Shares...

http://mylook.com/myshares.php

pastinye ade nilai $ berdasarkan pencarian y kite buat td :)

selamat mencuba..

skg boleh anda semua di sini: http://mylook.com/join.php?x=20845

Tuesday, March 30, 2010

WANITA DAN LELAKI SALING MELENGKAPI

WANITA DAN LELAKI SALING MELENGKAPI
www.iluvislam.com
mya_maisarah
editor: azzahra_solehah



Wanita tidak semestinya memerlukan lelaki, tetapi wanita dan lelaki saling memerlukan, cinta itu anugerah. Mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidupnya? Untuk beberapa waktu dahulu, ia begitu memukul-mukul kepala. Ya, apa perlu seorang wanita yang bebas mempertaruhkan sebahagian besar hidupnya kepada tangan seorang lelaki? Bukankah lebih hebat jalan dihujung minggu bersama kawan rapat, berkenyit-kenyitan mata kepada lelaki kacak yang saling tidak putus dan tidak lokek senyum tanda salam perkenalan.

Saya mempunyai seorang rakan, sederhana cantik, tidak terlalu kurus tidak terlalu gemuk, tidak terlalu buruk, tidak terlalu jelita, manisnya ada, santunnya memikat orang tua, beragama juga kerana selalu sahaja diceritakan dia terhendap-hendap membawa sejadah masuk ke bilik stor kecil untuk solat, dan dia sentiasa cuba gembira dengan kehidupannya yang solo. Tetapi saya fikir, saya faham apa yang berputar-putar dalam kepalanya. Dia tidak dapat berdusta betapa kebahagiaan cinta kawan-kawan membuatnya cemburu, dan membuatnya selalu terfikir-fikir: Apalah perasaan gadis yang dipuja dan dicintai hebat oleh seorang lelaki.

Kawan, saya harap dia membaca artikel ini. Cinta tidak datang dipaksa-paksa. Cinta tidak juga datang kala kita mahukannya. Jika kita mahukan ia menjadi air, ia datang seperti api.Tetapi, jika kita bersabar dan menerima ketentuan Tuhan, seorang lelaki yang baik akan didatangkan kepada kita juga. Lelaki yang baik itu tidak turun dari langit. Lelaki yang baik itu juga tidak semestinya datang dengan kepala berketayap, janggut selambak atau harta membuak-buak.

Tetapi lelaki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalam selok belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya. Dia akan datang apabila tiba masanya. Lambat atau cepat, maafkan saya, kerana Allah itu yang lebih mengetahui.

Kawan, kedatangan seorang lelaki dalam kehidupan seorang wanita seperti manusia kudung yang diberikan semula sebelah kakinya. Dia menyempurnakan kita. Namun, tidak kira semasyhuk mana sekalipun perkasihan dua jantina, selain perkara yang cantik-cantik dan molek-molek, kita, wanita, harus bersedia menerima kehodohan-kehodohan perhubungan. Kerana apabila kita mempersilakan seorang lelaki duduk di samping kita untuk sepanjang hayat, bererti kita harus langsung juga mempersilakan sekian masalahnya berbaring di bahu kita.

Kerana itu tidak hairan jika kita mendengar ada di kalangan kita, gadis, yang merungut-rungut kerana tanggungjawabnya terhadap keperluan hidup lelaki tidak juga berkurangan walaupun belum lagi berkahwin. Ya, lelaki memang mendatangkan bahagia. Tetapi lelaki juga mendatangkan sengsara. Namun jika kita bijak menatangnya, semuanya pasti baik-baik sahaja. Itulah adat dalam perhubungan. Yang buruk-buruk pasti ada. Barangkali daripada si dia, barangkali juga daripada kita, tetapi kita harus cermat mengimbangkannya agar jodoh berkekalan ke hari tua.

Bagi yang sedang galak bercinta dengan lelaki permata jiwa tetapi menerima tentangan keluarga dua pihak, jika anda fikir anda tidak mungkin mampu hidup bahagia tanpa restu ibu bapa, maka ada baiknya anda menyerah kalah saja. Walaupun tidak saling memiliki, dan cinta tidak juga diwali dan dinikahi, anda dan dia tetap pengantin di dalam jiwa. Barangkali sudah sampai masanya anda mencari sahaja lelaki lain untuk dibawa pulang menemui ibu bapa.

Bercakap soal kahwin, beberapa kenalan rapat yang dewasa bersama-sama. sejak zaman gatal-menggatal kenyit mengenyit kala di bangku pengajian, kini sudah disunting, dan bakal menjadi isteri kepada lelaki yang mereka cintai. Semoga mereka tak tersalah pilih. Dan semoga lelaki yang dipilih, melaksanakan tanggungjawab dan melunaskan hak suami isteri. Wanita, kita dicipta dengan kemuliaan syahadah. Kerana benih seorang lelaki, kita ini tersenyawa, dikurnia tenaga sehingga kita mampu menyibak jalan keluar dari rahim ibu untuk melihat dunia . Kerana benih seorang lelaki, kita ini ditiupkan jiwa, menjadi manusia, dan mencari seorang lelaki untuk dicintai, sebagaimana ibu diilhamkan Tuhan untuk berkasih sayang dengan bapa.

Dan kerana Tuhan yang Maha Kuasa dan Maha Pencipta, kita wanita, kita ini diciptakan daripada lengkungan rusuk kiri lelaki,tidak terlalu gagah sehingga mengenepi kudrat lelaki, tidak juga terlalu lemah sehingga jatuh menyembah kaki. Tetapi kerana ciptaan Tuhan itu indah, kita terbit daripada rusuk lelaki, bukan dekat kepala untuk dijunjungi, bukan dekat bahu untuk membebani, bukan dekat lengan untuk dijulangi, bukan dekat jari untuk disakiti, bukan dekat pinggul untuk dihenyaki, bukan dekat lutut untuk ditindihi, bukan dekat kaki untuk ditunggangi, tetapi dekat pelusuk hati untuk dimulia, disayangi dan dicintai.

Andai lelaki itu burung yang terbang, kita adalah angin lembut yang bersisir-sisiran sepanjang perjalanannya. Tetapi kerana fitrah kejadian Tuhan wanita itu kebergantungan hidupnya harus saja diserahkan kepada seorang lelaki yang boleh melindungi, maka kita pun tidak selamanya mahu menjadi angin semata-mata. Kita mahu menjadi bunga, menghias sayapnya. Kita mahu terus bersama-sama, terbang dari rendah perkebunan bunga sehingga ke sayup langit terbuka, sehingga jalannya yang paling hujung, sehingga kita tua, rapuh dan mati. Tetapi kita bahagia dalam dakapannya.Semoga kita semua diketemukan dengan jodoh yang baik..InsyaAllah...

Thursday, March 25, 2010

25.03.2010

hmmmm...
nk luah...xterluah..
nk pendam...xterpendam..
br skg aku rs apa itu hidup seorg perantau di tempat org yg jauh dr insan2 yg istimewa or sahabat handai...
kalu dulu zaman blaja 3 1/2 thn,aku stay kolej...kwn2 ramai n insan special ade tuk same2 susah,same2 senang..kalu tenson blajapun kami(aku,kam,azilah n pkcik kmbing) boleh lepak2 kt tasek U n jogging ptg2...huhuhu..kalu bosan sesgt weekend aku n roomate aku aka ija n beha bo lepak2 kt bilik smbil men ym ke,mkn megi ramai2 ke xpun mkn roti nga planta byk2 :)...so sweet semua kenangan itu...sesungguhnya aku amat2 merindui semua kenangan terindah aku dlu... :(
dlu aku xpernah merasa apa itu hidup perantau..
tp skg aku amat2 terasa hidup perantau y jauh dr semua org...hidup yg sentiasa lonely...yg xceria lg...
aku merindui masa aku keje ppl kl dlu n stay kt umah sewa kt pntai dalam dlu...
alwayz appy n ceria walaupun kekdg tenson psl keje...huhuhu..kt umah sure2 nye ceria nga bdk2 umah xkira mlm or siang..kalu weekend lg la...pasti ade je menu apa y nk di masak...huhuhu...
ahhhh...xbaik tuk mengeluh...
hakikat n adap kehidupan semua ni...
kite xselalu berada di ats...
bile kite di bwah,byk2kan bersabar n bersyukur nga apa y ada...
bile kite di ats,jgn lupa org bwh n perlu jg bersyukur.. :)
think +ve noor diyana!!!! :)
hahhahahhaha..peaceeeee
lalalallala....

Friday, March 19, 2010

GSTT SABK 2010

salam...
buat kekawanku yg senasib nga aku yg dilabelkan bagai calon simpanan GSTT SABK yg sah laku sampai Dec 2010..
dengar2 cite dah ade tawaran diterima tapi xtahu sejauh mane tawaran tersebut.. :)
kite tunggu saje lah a.k.a jd peti surat partime :P buat masa skg..akekekkeke
hmmm..tp xheboh lagi pasal tawaran ni..huhuhu
so same2 la kite berdoa n bertawakkal :)
redha nga samada dpt or x surat tawaran cz panggilan hanya menggunakan surat, xde online :)
hihihi

<<@

Wednesday, March 10, 2010

kasih bonda n mummy

hehhehe...
en3 kali ni berkisah pasal baby kt umah aku y bernama mohd muhksin bukhri...
baby ni br berusia seblan pd 27jan aritu n sangt2 cute nga berat 3.7kg..hahhaha...beratkan nga umurnye tu..biase la terlebih2 kasih n sayang dr bonda n mummynye...hihihi..sweet je aku tgk mummy n bondanye melayan kerenah si mukhsin ni..hihihi..kekadang aku join gak diorg...hihihihi..aku ade snap gmbo si mukhsin ni tp..intrnet aku ni lembap n xbo nk upload..huahuahua...
hmmm kesungguhan akak2 umah sewa aku menjaga si mukhsin ni menjadi kebanggaan aku..siang keje...mlm melayan kerenah si muhksin ni yg kekadang menangis kuat jgk la :P
hihihihi..kasih sayang yg dicurahkan itu xde tandingan wpun antra mereka xde pertalian darah...
semoga antara mereka ade keberkatan dunia n akhirat...aminnn..

nnti internet ok aku upload gmbor si mukhsin yg cute itu..
smlm aku sempat men2 n tdokan si hero kecik itu...akekkeke :)



p/s: gudluck kpd kekwan tuk mtest KPLI sabtu ni...smga dipermudahakn urusan kite semua..aminnn :)

Monday, March 8, 2010

en3 khas buat ZELINDA....

TAHNIAH!!!!!!!!!!ZELINDA....

tiada ungkapan lain yg bo aku ucapkan..hehhehe
aku tompang gumbira bila aku dpt tahu brite gmbra ni wpun bkn dr mlt ko sndr..hehhehe...aku paham..semestinye time tu ko kalut nga apa yg telah berlaku...alhamdulillah..syukur...berkat apa yg ko buat selama ni...tahniah sekali lg dr aku yg jauh *_* :P
hahhaha...nk peluk ko xdpt cz aku jauh..wakkaka...
ko jgn sedih2 eh...aku bo jg diri kt sini(cheras) :P...kan superhero ko ade jd pkcik guard aku...:P
akkekekke..cume....sedikit terharu jauh di sudut hatiku...sob sob sob...xsangkakan makan2 yg kite buat konon2nye mjlis perpisahan kite kt klsentra dlu tu betul2 terjadi...uhuhuhu...itu sekadar suke2 mkn geng2 kite..ko,aku,ros,gg n aimi..bak kate azri kite ni konon2 mcm nk berpisah betul...xsangka ape yg azri kate tu betul2 terjadi...huhuhu..akhrnya aku sorg2 kt ppl cheras n ko xlg join aku di cheras...sob sob sob...
xpe2..it's ok...itu adat kite hidup di dunia ni..xsemua kekal pd asalnye...hehhhe..
don't sedey2 ok...smile... :)
ko jgn riso k,insyallah ko posting area kl gak...insyallah...kite same2 doakan ek..
n lastly...tahniah sekali lagi dr aku...gudluck tmpt baru nnti..jg diri elok2...jgn nakai2 :P akekkeke...pape jgn lupe roger2 aku yea...
sayang kamu.....(^-*)

08032010

fuh..lame xupdate blog aku ni..ntah la tahun ni cm byk je perkara2 beso berlaku dlm idup ni..hahahha..name pun dh dewasa..di mana semua keputusan perlu dipilih sndri..huahua..kan senang kecik2 dlu semua kptsan dibuat oleh ayah or mak..huhuhuhu..teringin la plak jd kecik :P
akekkeke...
hmmm..skg msim dpli..musim kpli dh abis...esk da strt bo check mtest tuk kpli sabtu ni...
hope kite semua dpt...amin...musim dpli xabis lg...last bo online 16hb ni...almasalah skg sijil kelahiran mak n ayh pkck kmbing aku ni xde..huhuhu..poning kopala den..xkan la aku nk pos dokumen y xlengkap...huhuhu..tawakkal jela..aku pos jela..huhuhu..da la smlm kate2 pkcik kmbing ade berbaur sedikit duka..huhuhu..ya allah...aku xsanggup...huhuhu...semoga kami same2 ade rezeki dpt di sane..ums....aku rs byk sgguh dugaan kami dlm thun ni...huhuhu..smga kami bo akhrinya nga happy + bahagia hendakNYA...amin...ya Allah...dh byk susah senang kami lalui bersama...kuatkan ikatan kami..jgn pisahkan kami kerana kekurangan...huhuhu..amin....
semoga rezeki kami murah wlaupun terpaksa merantau jauh....aminnn...kite hanya merancang,ENGKAU jua yg tentukannya...permudahkan segala urusan kami dunia n akhrt...amin..

**sHaRinG iS CaRiNG **


♥Family Holidays♥

Daisypath Vacation tickers