aku n dia....

Daisypath - Personal pictureDaisypath

ijab & kabul kami....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

L.A.Y.A.N <<<@

Tuesday, February 23, 2010

...23022010....


hidup umpama sebuah pelayaran...
pelayaran di tengah laut..
yg x tahu apa yg akn berlaku di hadapannya..
entah ombak besar..
entah hujan lebat..
entah ribut petir...
tetapi sebuah pelayaran tetap perlu diteruskan jua...

dalam melayari menyusur luatan yg luas yg xlekang dr ombak yg ganas..
kita perlukan kesabaran n ketabahan dalam diri..
perlu mendidik diri menjadi seorang umah yg kuat n tabah, bersyukur nga apa yg ada, n redha dalam hadapi segala dugaan yg datang drNYA...
setiap apa yg diuji itu pasti ada ganjaran yg menanti drNYA...
insyaALLAH...
semoga ketabahan n kesabaran menjadi teman sejati dalam diri kita...

utk mencari apa yg kita ingini x semestinya mudah utk diperolehi....
utk mengejar apa yg kita impikan xsemestinya senang utk digapai...
redha dgn dugaanNYA..
semoga ada sinar sang suria yg membantu menyembuhkan luka lara...
aminnnn...
insyaALLAH... (",)


Thursday, February 18, 2010

...18022010....

pg td aku br smp dr kg halaman..fuhhhh...cuti 4hari punye la lame tp aku rase cam jap jer..huhuhu..xpuas lg tuk lepak2 kt kg halamanku..huhuhu...xpuas sgt2...huhuhu...ni kiranye 1st time aku balik tuk 2010@setelah kejadian postpone itu...hmmmm..kiranye balik kalini makcik2 n my atuk semua menunggu aku tuk mendengar cerita sebenonye...huhuhuhu..agk terharu jgk aku..huhuhu...sedihpun ade..ahaks...tp papepun aku kene kuat tuk hadap semua ini...aku terima dugaan ni semua..insyaALLAH ade hikmahnye dr Yang Maha Esa...huhuhu..paling touching bila my atuk n my mom menyebelahi aku...tapi papepun apa yg dikatakan oleh my bigboss tu ade releven gakn kene pakai jgk..huhuhu...semua hati tuk 2 belah pihak aku kene dijaga..huhuhu...xpela...insyaALLAH mgkin lambat sket cz ade rezeki yg menanti kami..aminnn...mudah2han camtu la..supaya semua pihak xde berkecik hati...huhuhu...apa yg hati aku rasa itu blakang citer..yg penting semua org2 tua xde yg berkecil hati..huhuhu...
asalnye kecut gak perut nk balik kg...
yela ingatkan kaum kerabat aku nk marah or ckp aku gatai...
rupe2nye diorg semua bersimpati nga apa yg berlaku..
akekkekeke..bajet my atuk nk pujuk my bigboss la konon...xdela...biar la...xlari ke mane...
smga my atuk sempat tuk lihat kami2( my broS n me) utk tuttttttt...
wakakkaka..
da perasan lebih2 daaaa..
oh tidakkkkkk!!!
wakakkaka..
xmo fikir!!!!!
lallalala...
smoga aku tabah n kuat hadapi semua ini...aminnn ",




Thursday, February 11, 2010

..hurreyyyyy...


hurreyyyy...

akekekkeke...
betapa gumbiranye aku...
setelah hampir sebulan blog aku xleh nk post kan gambor...
hasil godek2kan aku pg td telah membawa kejayaan..
:P ahaks....check setting n tukar sket2...
hihihi :)

lallala...


Wednesday, February 10, 2010

...fahami aku....

ntah la...
arini cam terasa kecik ati je....
terkilan nga apa dikatakan...




ntah la...
fahami la diri aku..
aku tahu apa yg aku buat...
hanya aku yg tahu kemampuan diri aku...
hanya aku yg tahu minat aku...
jgn paksa aku buat sesuatu yg aku xminat,yg aku xsuke n yg aku tahu aku xmampu...
semua itu aku yg kene hadap...
so hormati keputusan aku...
aku xkan menyesal nga apa yg aku buat...
rezeki tuhan tentukan setiap umatNYA berbeza...
knapa kite perlu pertikaikan setiap rezeki itu...
aku yakin nga rezeki NYA...
kalu itu bkn rezeki aku, aku redha...
aku yakin pasti ade rezeki lain yg DIA sediakan tuk aku...

semoga aku lebih tabah dalam hadapi semua ini...
aku mesti kuat!!!!
lallalalla~~~

P/s: skg umah sewa aku ade baby...so sweet tau...
tp smlm baby xde...bohsan sgt2 kami ber3...
sian kt mummy n bonda dia...
aku pun rindu kamu wahai baby...
smga cpt2 dpt babysitter n kami semua dpt tgk kamu membesar di depan mata..
hikhikhikhik :)

Monday, February 8, 2010

[08022010]....

hmmmm...
kpli dh keluar n dpli 1 mac ni..semoga aku n rakan2 dipermudahan segala urusan n rezeki kami..aminnn...
semoga impian aku n sahabt2ku tercapai..aminn...
bidang perguruan merupakan bidang yg cukup aku minati n kagumi walaupun aku tahu betapa peritnya tuk menjadi seorang pendidik yg terbaik n berjaya..tapi itu satu pekerjaan yg mulia...

fahamilah jiwa aku...
aku terlalu inginkannya...
insyaALLAH...
semoga ENGKAU mendgr doaku ini...
aminnn...

buat sahabat2ku(azilah, beha dll)...
semoga kite sama2 tabah hadapi dugaan ini..
insyaALLAH rezeki kite pasti ade suatu hari nnti...aminn..

Friday, February 5, 2010

selamat berpraktikal & berposting buat sahabat2 ku

selamat berpraktikal & berposting buat sahabat2 ku br abis kursus DPLI & KPLI.. semoga kalian menjadi guru bestari utk mendidik anak bangsa menjadi insan terbilang.. all da best....semoga impianku utk mengikuti jejak kalian tercapai suatu hari nnti..aminnn..


YANG BERJAYA GST & GSTT SEKOLAH AGAMA BANTUAN KERAJAAN (SABK)
- Calon yang berjaya ditawarkan GST & GSTT Sekolah Agama Bantuan Kerajaan akan menerima terus surat tawaran daripada KPM. Tiada semakan secara online.
-buat sahabat2ku,same2lah kite berdoa semoga SABK ini memberi rezeki kepada kite semua..aminnn..semoga impian kite untuk menjadi seorg pendidik akan tercapai..insyaALLAH...
aku redha nga keputusan NYA,andai ade rezeki, alhamdullilah..andai xde rezeki,mungkin ALLAH sediakan rezeki lain utk kite semua..aminnn..

Wednesday, February 3, 2010

....mencari sesuatu yg hilang....

something lost..
hmmmm..rase cam kehidupan skg ni agk terumbang ambing sket..
hala tuju yg samar2...yg sukar utk dicapai...

Tuesday, February 2, 2010

...entry khas buat sahabat baikku...

tanggal 15 febuari 2010

..12hari lg sahabat baik ku akn melangsungkan perkahwinannye...
terlebih dahulu tahniah buat mereka: fahmi & pasangannya ros..
semoga segalanya berjalan lancar..amin..
semoga dipermudahkan segala urusan mereka sekeluarga...
selamat menempuhi kehidupan di alam baru buat fahmi n ros...
semoga kalian berjaya menempuhinya ngan tabah dan baik skali...

buat sahabatku fahmi...semoga menjadi seorang nakhoda yang gah menempuhi ombak deras di lautan yang luas menuju ke alam kebahagiaan..insya ALLAH
buat ros...semoga menjadi isteri yg terbaik di sisi suamimu di saat suka dan duka bersama..jadikan beliau sbg suami,kekasih dan kawan setiap masa dan setiap ketika..
pastinya kalian sentiasa bergembira dalam melayari alam rumah tangga...
insyallah, kite akn berjumpa nnti andai tiada aral... :)

SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT FAHMI & ROS
ALL DA BEST (",)

**sHaRinG iS CaRiNG **


♥Family Holidays♥

Daisypath Vacation tickers