aku n dia....

Daisypath - Personal pictureDaisypath

ijab & kabul kami....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

L.A.Y.A.N <<<@

Wednesday, September 14, 2011

14sept...

alhamdulillah....
da selesai semua mjlis di rumahku...
tggal mjlis belah lelaki lak 17sept ni...
semoga semuanya berjln nga baik...

sy sudah bertukar status skg :) ngeee....
tp sejak jadi seorg isteri,sy demam...skg pon br ok sket...
maybe bdn penat cz xcukup tdo,xcukup mkn...huhuhu...
2,3 hari sblum mjlis sy xckp mkn n tdo lewat...
papepun semua da selesai...alhamdulillah...
my hubby sj kenekan ckp demam bertukar status...hohohoho...

semoga rumah tangga kami diberkati n drahmatiNYA selalu...amin...

Friday, July 22, 2011

jumaat/22.07.2011

salam....

ptg smlm dpt buku yg dipesan online @_@
hahhahahha...ku sdg mencari ilmu....

counting: 41days/5w fridays ^-^

weekend ni nk mulakan upacara kemas2...sape nk tolong den sila angkat tgn :P
muahahhahha.....

Monday, July 18, 2011

dOwn....uP...dOwn...

salam.....

last weekend balik gemas....my sister in law ajk teman dia balik...wpun berat ati nk ikut cz memandangkan date wedding kami da dekat...tp setelah diluluskan oleh majlis tertinggi utk kedua2 pihak maka aku follow la...kebetulan ade majlis bertandang di dpn umah mereka...so dpt la aku menyaksikan camne rupenye majlis bertandang diorg a.k.a bakal mjlis kami nti...hebat jgk majlis diorg..kalu kami kt terengganu mjlis bertandang juzt simple jer...ala2 majlis kesyukuran..tp diorg siap berkompang bagai...berkaroeke lg...hohoho..seram sejuk aku dibuatnye....juzt ambik pengalaman so nti turn aku xla gayat sgt...atleast aku tau camne nk handle myself nti...insyaALLAH...

*****************************************************************************************************

smlm ms bersiap2 nk balik kl..ms tu mgrib..tetiba dtg 1 perasaan touching...sayu...pilu...
susah utk tafsirkan feeling tu...nga laungan azan mgrib n bacaan Quran dr surau..terbayangkan my mom n my dad time tu.....menambahkan lg feelingku...smpkan termenung jap dlm bilik air....huhuhuhu...

Ya Rahman Ya Rahim...kuatkan semangat hambaMU ini...berikan aku kekuatan utk melalui setiap perjalanan hidupku....sesungguhnya aku hambaMu yg serba kekurangan....
berkati n redhailah setiap apa yg aku lakukan...dalam menunaikan tggjwbku....
berikanku ketenanganMU Ya Rabbi.....



45days~~

Friday, July 15, 2011

salam jumaat....

counting~~
48days...
6weeks...



Ya Rahman Ya Rahim....semoga dipermudahkan segala urusan keluargaku n keluarga dia...
aminnn....

semoga diperbanyakkan ilmuku....

Wednesday, July 13, 2011

sy memerlukan ilmu yg banyak!!!!

salam...

meniti hari...
menuju ke situ...
terasa sgt ilmu di dada masih tidak mengcukupi....
dr pelbagai aspek....

mencari ilmu....pencarian ilmu xde titik noktahnya....
semoga akn kuperolehi ilmu2 n diberkati ilmu2 tersebut...aminnn...

Ya Rahman..Ya Rahim...permudahkan segala urusan kami....aminnnn

Wednesday, July 6, 2011

balik kampong.... ♥♥♥

mlm ni i balik kg....
yeay!!!!balik kg...oOOoo balik kg...
hikhikhikhik...
insyALLAH...smga dpermudahkan perjalananku nti...aminnn ♥♥♥


jommm...tp i naik bus jer...ahakss....lalallala... @-@

balik kg utk 3hari....mampukah utk aku settlekan semua???insyallah harap mampu settlekan apa yg patut....aminnn...

Tuesday, July 5, 2011

Julai sudah...

sekejap je masa berlalu n bergerak...
sudah bulan julai...
ohooo....hmmmmmmm....

hati n perasaan pon kekadang ada masa pasang ada masa surut...
penat la nk handle hati n perasaan sndri :P
ngeee~~~

esk mlm naik bus...
pulang kampong...
ooo..balik kg...hahhaha
mau jumpa my bro yg balik dr sarawak...
hikhikhik...mau ku ucap timekasih sesgt cz sudi utk sponsor kan ku cake wedding 3tingkat :P...haahhaaha...iyo lah tu..boleh caye ker????
wait n see jer..alhamdulillah..org kasi,kite terima xkisah la brape tingkat... =)♥♥♥
misi blik kg kali ni nk settlekan bj wedding kt mak andam...
nk cari tudung utk wedding....
nk kemas umah...
nk ZZZzZZZzzZZZz :p
hahahha...
nk mandi pantaiii!!!!!sape nk temankan????huhuhuhu...

Friday, July 1, 2011

kisahku...dugaan...redha...

hmmmm...
betul org tua ckp...
makin dekat date wedding kite,makin mencadar hari2 yg perlu dilalui...
dugaan silih berganti...
psl diri sndri,psl diri psgan,psl majlis umh kite,psl mjlis umah dia...
hmmmm...sabar...sabar...n terus bersabar...
tiade kata lain hanya itu sahaja perkataan yg perlu dipaparkan dlm kepala otak...


xsemua manusia faham perasaan kite...
xsemua pempuan faham perasaan pempuan lain...

mencreate mcm2 citer supaya dpt tarik perhatian org...
sggup telan pil spya org ksian kt dia...
hmmmm....
dr dulu lg manusia ni wjd n buat perangai...
da penat nk pikir...
da penat nk bertekak...
da penat nk gaduh....
smga kau pergi jauh dr kami....
bawa la diri ko pegi jauh....dr mata kami...dr telinga kami...
jgn malukan diri sndri wahai manusia...

ya ALLAH...berikan aku kesabaran yg tinggi...
kekuatan dan pemikiran yg positif....
elakkan aku dr cepat melatah....n elakkan dr menkeruhkan keadaan...
sesungguhnya kekdg aku sgt tertekan nga apa yg berlaku...
aku redha..mungkin ini dugaan utk aku lalui sebelum aku berumah n bertangga...
alhamdulillah...semoga ENGKAU sentiasa bersamaku...


Monday, June 20, 2011

keKUATan...keTABAHan....

ya Rahman...ya Rahim...
semoga diberi kekuatan buat hambaMU ini utk menghadapi segala dugaan n rintangan drMU...
sesungguhnya aku umatMU yg serba kekurangan...
aku redha nga ujianMU Ya Rahman Ya Rahim...
utk menguji kesabaran n kekuatan hambaMU ini...

"Allah menguji hambaNya dengan cara yang paling unik apabila menjadikan kekurangan itu juga satu anugerah". Setiap manusia pasti melalui ujiannya tersendiri. Dan ujian-ujian seperti itulah untuk meningkatkan keimanan masing-masing. Jika terasa diri diuji, ingatlah akan ujian orang lain yang lebih hebat berbanding kita, InsyaAllah, hati menjadi redha. Allah tidakkan uji di luar kemampuan hambaNya."

Monday, June 13, 2011

thanks alot ALLAH....

alhamdulillah.....
apa yg ku tiada sblum ini...
KAU kurniakan....thanks alot ALLAH...
tiada kata utk aku gambarkan...
cantik n indah jalan yg KAU susun utk umat2MU Ya Rahman Ya Rahim...
susah senang dalam hidup....
bersyukurku padaMU Ya Rahman Ya Rahim...
seperti laut yg ada ketikanya pasang n ada ketikanya surut...
setiap apa yg KAU susun itu pasti ada hikmahnya...
aku yakin n percaya....
kite sbg umatNYA,jgn terlalu byk mempersoalkan apa yg DIA tetapkan utk kite....
percaya lah....di mana kite berada yg penting niat @ nawaitu itu kite....
andai niat kite baik,yakinlah ALLAH lebih mengetahui n pasti ada rezeki yg tersedia....


Ya Rahman...Ya Rahim...
kuatkan semangat hambaMU ini dlm hadapi segala dugaan drMU...
aminnn...

Wednesday, June 8, 2011

08june2011-kisah kawen2.... 2months,3weeks n 4days

salam.....
esk ptg nkk g ambik kad kawenku kt KandaDinda...
ohooo...mendebarkan..ontah cmne jadinye..hhohoho...cz time artwork tuu itam putih..
so xtau sejauh mana cnti or x kombinasi pilihan wrna dr en tunang ku itu...
hahhaha..aku pasrah..aku blasah je..yg pnting kad siap n memudahkan urusan my daddy nk menjemput org nnti....hmmmm...tp dlm ati berdebar tggu ptg esk...hhuhuhu..
bunting tu so far puas ati cz diorg kasi tunjuk color original kite pilih... ♥♥♥
hmm..g tempah kad kwen aritu 07may...last update n tukar pape yg perlu 25may br cnfrm suh printkan..hohooho...setelah diteliti oleh kedua2 pihak...hohooho..ingt senang..rupe2nye leceh jgk...tp so far so gud cz aku deal nga staff KandaDinda yg sgt2 friendly sgt...hihihi..so buat sahabat2ku yg nk kwen,leh la tempah nga KandaDinda yea :)..lg pun ni kompeni org melayu... ^^

jumaat mlm lak aku balik palong lak...ohooo..wif my sister in law...
kali ni nk kene settlekan mjlis utk umh diorg lak..hhoohoho..mau g memilih pelamin n baju sanding...mereka mau aku pilih sndri sbb...hahhahha..memandangkan aku memiliki wrna kulit yg agak tak seputih my tunang,so my inlaws nk aku g sendri kedai n tgk color2 yg leh masuk nga wrna kulitku...hahhahhahaha...nasib badan la wahai tunangku..dpt i yg golap ini..hikhikhikhik...
hmmm..sbnrnya aku xtau apa color yg sesuai utk kulit aku ni..hoohohooho..jenuh duk fikir2...
n aku da malas nk fikir..aku beri kepercayaan kt my tunang la utk pilih..huhuhu...cz aku ni buta warna sket :P ...muhhahhaha..my tunang tu pndai sket pilih2 warna ni..hahhahha.. i ni kan xkisah...apa wrna pon i blasah..hahhaa..xkira la padan or x nga i...hohoohooho ^^...sengalll kan aku ni..hahhahha...

awal bln july nk balik besut lak...huhuhu.. my bro from sarawak balik kg...so aku kene balik n settlekan hal umah lak..nk bncang sal furniture utk bilik pngtin lak...huhuhuhu..penat+pening+keringgggg....
seriusly...kawen sj da brape $$ aku laburkan..hohoho..ingtkan sonang kan nk kwen..tu la...tp alhamdulillah...kami ambil pendekatan buat setakat mampu..cz kami xmo dibeban hutang...sbb tu kami x buat loan :) ...alhmdllah..wpun ader member suh aku ambik loan..but...no..no..no...ckup la kami nk membayar duit PTPTN suda....hahhahah..oh PTPTN...nti settle semua br kami ingt kamu smula yea :P...ampunnnn...


tu je kot nk updates sal kawen2...
huhuhu..semoga ALLAH mempermudahkan segala urusan kami n keluarga kami..aminnn..

Tuesday, June 7, 2011

07June2011

salam.....

semoga Kau tunjukkan aku jalan yg lurus....aminnnn....

aku yakin padaMU Ya Rahman Ya Rahim....
sesungguhnya aku hambaMU yg mengharapkan redhaMU utk hidupku n keluarga baruku....aminnnn...

thanks alot utk sahabat2ku yg memahami n xjemu2 memberiku semangat...
buat bondaku jua yg cuba utk memahami diri anknya ini...
alhamdulillah..ku bersyukur xterhingga kerna diberi peluang utk bertemu kalian semua.......aminnnn.....

Friday, June 3, 2011

03jun2011

hmmmm....
lamenye x update...n byknye nk bercerita tp xsempat..n MALAS...
muahhahhaha...

03jun-maknanye lg 3bln....
ya ALLAH...permudahkan segala urusan kami....
huhuhuhu...

keBLURan bermula...tingtong....
hhuhuhuhu....
checklist sgt penting utk ku skg...huhuhuhu


Monday, May 16, 2011

16.05.2011...

salam...
lamenye xupdate blog....
kengkangan masa di office n ms personal utk persiapan my big day nnti..
insyallah...
hmmm..byk bebeno sbnrnye nk tulis smp xtau dr mane nk strt...
huahuhauahua...

alhamdulillah...sedikit sebyk persiapan utk wedding da buat...
hasil survey2 n usya2...paperbag n bunga telur pun da beli nga harga yg sgt puas hati...
alhamdulillah...rezeki..thank alot roomateku cz snggup temankan aku n menghangkut 4kotak beso wif FL nya..thanksss FL..luv u...muahhhhh

Tuesday, May 3, 2011

alhamdulillah skali lagi...

alhamdulillah..
bersyukur sgt2 pdMU ya ALLAH....
sesungguhnya ENGKAU amat2 MAHA PEMURAH....
sungguh aku bersyukur di atas rezeki n kurniaanMU Ya Rahman Ya Rahim....
tiada kata utk aku gambarkan kesyukuran ku terhadap apa yg ENGKAU berikan...
alhamdulillah.....
kekdg terasa diri ini tidak layak utk menerima pemberianMU "itu"...
alhamdulillah.....

Thanks alot ALLAH... ♥♥♥

Tuesday, April 26, 2011

26.04.2011-alhamdulillah

alhamdulillah...
syukur ats rezeki dr NYA...
:) ...rezeki kawen kot :D
alhamdulillah...thanks alot ALLAH~~~

Friday, April 15, 2011

15.04.2011

tentang BICARA aka KATA2

hmmmm...
perbezaan antara perempuan ngan perempuan lain adalah bicara...@kata2...

huuhuhuhuuhu...
ladies...perempuan...wanita...

tentang BICARA seorg perempuan...
betapa pentingnye BICARA seorg perempuan...
susunan BICARA supaya ia tidak menambahkan kekalutan lelaki...
supaya tidak menserabutkan fikiran lelaki...
supaya boleh mendamaikan hati mereka...

p/s:hoohohoohoho...
perlu take note hal ini :P
sebelum mengelurkan kata2,perlu tapis n tapis dula yea :D


nasihat dr mereka yg tua dr i :)

Thursday, April 14, 2011

14.04.2011

salam....

fuhhh..arini da ari khamis...kejap je masa berlalu..huhuhu
hmmm..weekend lepas dh g survey n beli bunga pahar..
alhamdulillah..rezeki..kebetulan ade promotion kt U5,semua house...
alhamdulillah...rezeki namanye...

kawan2,sape2 nk cr bunga pahar or bunga telur sila la ke sane yea :)
promotion smp habis stok..akekkeke...
sharing is caring >_<
hehhehehe...

hmmm..this week nk settlekan paperbag n bunga telur plak...
hohoohohoho...
duit mengalir bagaikan ayer tu...
aiyak...namapon mau kawen :P
aku pasrah ajo..hohohohoho...

semonga dipermudahkan segala urusan kami...
berkatilah apa yg kami lakukan ini...aminnn

Tuesday, April 12, 2011

Manisnya pernikahan...Kerana Iman


-copy n paste-




Perasaan itu ada di hati.

Dulu ia terpendam, kerana sibuk studi.

Atau, “Malaslah nak fikir..belum ready…”

“Belum sampai masanya lagi…”

“Macam mana nak mulakan, tak reti…”

“Saya memang sedang mencari lah ni…”

Perlahan-lahan, perasaan itu meresap ke hati.

"Subhanallah, perasaan apakah ini..?”

Itulah perasaan yang suci, ingin saling menyayangi. Ingin saling melengkapi. Ingin dicintai. Ingin dirindui.

Perasaan untuk bertemu pasangan. Di atas landasan pernikahan.

Tatkala ia hadir dalam perasaan dan fikiran, layanilah ia dengan iman.

“Ya ALLAH Ya Rahman..Bimbinglah diriku menjadi jodoh yang baik.. Temukan diriku dengan dia yang beriman.. Permudahkanlah jalanku menuju pernikahan..”

Memilih melalui taaruf yang telus. Membincangkan dengan ibu bapa, teman-teman yang berilmu lagi amanah. Hati lapang mendengar pandangan, terbuka menerima pesanan dari yang berpengalaman dan akhirnya keputusan itu, kepada ALLAH diserahkan.

“Ya ALLAH…"

“Ya Allah, aku memohon petunjuk daripadaMu dengan ilmuMu dan aku memohon ketentuan daripadaMu dengan kekuasaanMu dan aku memohon daripadaMu akan limpah kurniaanMu yang besar…”

Inilah antara untaian doa istikharah yang diajar Rasul SAW saat kita telah memilih dan mengenali latarbelakang calon jua bermusyawarah dengan insan-insan berilmu dan amanah.

Kita membuat keputusan memilih si dia, dan kita kemudiannya bukan meminta pada ALLAH agar dia menjadi jodoh kita, tapi kita meminta keputusan ALLAH atas usaha-usaha kita, dan pastinya atas ilmu dan kebijaksanaan ALLAH. Malah, itulah misteri yang sejak dulu ALLAH telah tetapkan.

Akhirnya kita bernikah.

Alhamdulillah.. Subhanallah.. Allahu Akbar.. Nikmat bernikah sebenarnya terlalu indah dari yang kalian bayangkan..

Nikmat itu bukan hanya pada hubungan jasmani, bukan hanya kerana bersatunya emosi suami isteri tapi lebih besar dari itu.

Nikmat bernikah itu ada pada hati-hati yang berusaha dihidupkan dengan iman.

Sangat indah bila hati mampu merasai kurnia ALLAH yang Maha Penyayang… DIA yang menitiskan sakinah.. ketenangan dan kenyamanan berada dalam kasih sayang berpasangan. Cinta yang mengalir sebening air yang menyejukkan hati-hati…





“Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal saleh, kelak Allah yang Maha Pemurah akan menanamkan dalam (hati) mereka rasa kasih sayang” (Surah Maryam:96)

Indahnya menikah bila hati mampu merasa kesyukuran atas rahmat ALLAH yang melingkari segenap kehidupan. ALLAH berkehendak menitipkan cinta dan rindu sesama suami dan isteri, hingga kalian menikmati kebahagiaan.

“Ya ALLAH.. kasih sayangMu terlalu hebat.. terlalu agung..ALLAH Yang Maha Mulia, Maha Pemurah, segala puji bagiMu Ya ALLAH..yang membenihkan kecintaan dan kerinduan di hati-hati kami suami isteri…”

Dia – pasangan kita - insan yang berbeza. Datang dari keluarga dan latarbelakang berbeza.

Namun dengan iman, kalian melayani pasangan dengan baik, penuh kasih sayang dan kelembutan. Kalian meminta-minta pada ALLAH.., “Ya ALLAH Yang Maha Memberi Petunjuk..Tunjukilah kami dengan akhlak yang baik, jauhkan lah kami dari akhlak yang buruk."

Karakter pasangan yang menguji perasaan, dihadapi dengan iman. Kalian bermujahadah untuk menolak kesalahan pasangan dengan cara yang lebih baik. Hingga kasih sayang semakin merimbun di dalam rumahtangga itu.

"Tolaklah (kejahatan itu) dengan cara yang lebih baik, maka tiba-tiba orang yang antaramu dan antara dia ada permusuhan seolah-olah telah menjadi teman yang sangat setia" (41 : 34 )

Dengan iman, kalian saling berkhidmat pada pasangan hanya kerana mengharap keredhaan Tuhan. Hati-hati berusaha diikhlaskan.

Seorang isteri..senyuman, perkataan, perbuatan, teguran, masakan, kebersihan, kelembutan, belaian, penjagaan zuriat dan rumahtangga seluruhnya.. mengharap pertolongan ALLAH Yang Maha Membantu..

“Ya ALLAH, segala-gala ini kami lakukan keranaMu..”

Seorang suami..harta benda, kediaman, kenderaan, kewangan, perhatian, kasih sayang, nafkah zahir batin pasangan, kebahagiaan rumahtangga yang dipimpin dan diusahakan.. semuaNYa kerana keyakinan dan ketaqwaan pada Tuhan..

Bila suami dan isteri berusaha membugarkan iman, bila pernikahan digerakkan di landasan iman..itulah syurga dunia..

Namun di sana, ada suami dan isteri yang benar –benar teruji dengan keburukan pasangan. Tatkala dirinya berusaha memberi yang terbaik, pasangan sebaliknya memandang remeh amanah pernikahan.





Tingkah pasangan yang menyesakkan perasaan, bulan dan tahun berganti tiada perubahan, jauh dari keharmonian yang diimpikan. Wahai tuhan, apakah Engkau sedang memberi hukuman…?

Maha Suci ALLAH dari menzalimi hamba-hambaNYA. Namun, ALLAH dengan kasih sayang yang agung mengizinkan ujian getir menimpa rumahtangga kalian, kerana DIA mencintaimu.

Dalam lafaz-lafaz doa kita yang dulu, bukankah kita memohon pernikahan untuk menambah iman..?

Nah, ALLAH memberi ujian kesenangan dan kesulitan dalam pernikahan, agar pernikahan benar-benar menjadi wasilah untuk kita makin dekat, semakin dekat ke pangkuanNYA. Makin mendalamkan iman dan cinta kita padaNYA.

Tika kesabaran teruji dengan kerenah pasangan, berimankah kita dengan janji ALLAH akan ada kesenangan selepas kesusahan?

Tika kekusutan rumahtangga membelenggu jiwa, berimankah kita dengan ayatNYA bahawa jalan keluar senantiasa ada buat hamba yang bertaqwa…?

Tika kita memaafkan dan bersabar dengan segala keburukan pasangan, berimankah kita bahawa kemanisan iman itu terhasil bila kita tulus mencintai kerana ALLAH...?

Ya, perkahwinan bukan mudah, terlalu banyak ranjau ujian, namun dengan iman.. tidak akan mudah hilang pedoman. Dengan iman, merasa DIA memberi bimbingan dan pertolongan. Melaluinya dengan kesabaran, kesyukuran.. akhlak Rasulullah berusaha diterjemahkan, tuntutan Al Quran berusaha direalitikan dalam rumahtangga..

Rasulullaah Saw bersabda, “Alangkah menakjubkan keadaan seorang Mu’min. Setiap persoalan yang dihadapinya selalu menjadi kebaikan. Dan sikap itu tidak bisa dimiliki oleh siapa pun kecuali orang Mu’min. Apabila kegembiraan menghampirinya, dia bersyukur; dan itu menjadi kebaikan baginya. Dan apabila kesusahan menimpanya, dia bersabar, dan itu menjadi kebaikannya baginya.” [HR. Muslim]

Bahagialah kalian yang memilih iman sebelum, semasa dan sehingga pernikahan itu berlangsung di dunia, moga nikmatnya berterusan di syurga..InsyaALLAH..

Teruskan bermujahadah, untuk merasa nikmat pernikahan yang amat manis lagi indah, jua menikmati musim-musim ujian cabaran agar pernikahan terus menjadi wasilah taqarrub ilallah.







Wednesday, April 6, 2011

kisah balik kg ^^

02.04.2011
ptg;gerak ke putra n ku dijemput ^^ ngeee.. i like...
smp putra buat pape yg ptt..n then kami lepaking at the mall...nkg sogo xsempat cz da ptg n jame..hohoho..nnti terkejar2 plak nk naik bus...mkan2 n survey2 pape yg ptt...n beli something 4 my mom....adiah besday my daddy da beli siap2 sblum ni :)
mlm;naik bus...n bus begitu pantas..huuu..menakutkan tol la...sani2...laju gile...9.30pm kl,
4.30aam smp besut...laju tu...biase2 kol 5 or 5.30am br smp...alhamdulillah smp nga selamat wth my beloved fiance ^^...n waiting 4 yun...

03.04.2011
pg;tdo2 n siap2 nk g jejalan n survey2...ohooo...aku jadi setan suh yun xg keje :P
akekkeke..ampunnn...
lepaking at butik pengantin jerteh...alhamdulillah...tauke yg baik ati n memberi layanan yg puas ati tuk kami.. :) n give more discount...alhamdulillah..my mom pun tgk cam ok je..aku pun ok jer...senang...xmo cerewet2 sgt...baju2 pun cantik2 belaka..hikhikhik...alhamdulillah...lega n senang ati....

tghari;kami singgah terus kt kg..utk bw org nogori yg dinanti2 oleh my atok..akekkeke...
lepaking n mkn2 jap..n bla..

ptg: lepaking with my mom n my fiance sambil2 tinjau2 umah yg sedang dibina..wahahhaha...ade cite lucu dr my mom psl my daddy..akekke...gelak la kami...alhamdulillah..bahagia rsnya ati ini...thanks ALLAH...

mlm: dinner yg dinanti2kan...satey lanang....satey yg best kt besut...
hangkut semua kanak2 rebina a.k.a kupu2ku semua...hangkut yun sekali wakil my bro :P
tu la...sape suh xbalik..kan da jeles..akekke..mkn satey smp 3kali tambah..ohoooo...mkn n mkn n mkn..nyum2...smp nk termuntah :p

04.04.2011
pg:lepaking at jerteh n cari tiket...
lunch at kfc..ajar yun ponteng keje jap :P setan kali ke2 wakakakka...

ptg:terbongkang kt umah..n my beloved fiance g mancing..isk2...
daa ptg xblik2 mamat ni sorg...da la nk g cr kepok 4 my in laws ^^
rupe2nya syok mancing katenye..ade la 4,5 ekor ikan ee..gelak la my mom n my daddy..
hahhaha..siap goreng terus tu....

mlm;blik kl :(
huhuhu..cam xpuas bercuti...but very2 enjoy wpun penat cz masa pendek...alhamdulillah...
my daddy siap kirim something 4 his besan..
"nk kirim ko bakal besan ni..."hahahhaha...aku n maa bantai gelak sakan la...
my daddy seorg yg serius..n bile dia wt lawak camtu,rase cam appy n bahagia sgt2...hihihihi..alhamdulillah...thanks alot ALLAH...

alhamdulillah..syukur pdMU...
thanks alot Ya Rahman,Ya Rahim...

Friday, April 1, 2011

01.04.2011



salam....

alhamdulillah....syukur pdMU kerna membantu n memudahkan urusan kami...
syukur xterhingga...

pesan sahabatku "bykkan bersabar dlm membina masjid ni...bukan senang utk mendesignkannya utk kelihatan cantik luar n dalam...memilih bata2 utk pastikan ia kuat n kukuh strukturnya..."
walaupun sahabatku itu berseloroh tapi maksud yg tersiratnya penting...insyALLAH...

thanks alot buat my sis in law (angah) cz sudi mendengar luahan hati ini n give me kata2 nasihat n memudahkan perbincangan kedua2 pihak..alhamdulillah...syukur pdMU Ya Rahman Ya Rahim...
sesungguhnya ENGKAU lebih mengetahui segalanya...
thanks alot jg buat my beloved fiance cz sanggup memudahkan urusan familyku...thanks alot2 my dear...maaf sesgt andai hari istimewa kite nnti ur sister2 xdpt dtg semua...huhuhu...
sy telah cuba buat yg terbaik n sehabis baik....huhuhu..ya ALLAH..permudahkan segala urusan kami n keluarga kami...aminnn....


Thursday, March 31, 2011

31.03.2010

salam...

7.20pm: mood sgt2 down
huhuhu..

Ya ALLAH..
tolonglah hamba MU ini...
permudahkan segala urusan kami kerna KAMU...
lembutkanlah hati2 kami supaya jumpa jln sepakat yg di cari...
sesungguhnya niat y kami bawa ini baik utk membina masjid yg ENGKAU redhai dunia dan akhirat...
sesungguhnya aku berserah hanya kepada ENGKAU...
aminnnn....

Wednesday, March 30, 2011

ilmu hari ini...

salam...

arini sahabatku bg link br utk dikongsi bersama... :) thanks alot dear

n en3 yg menarik minatku utk membaca buat pertama kali adalah link ini..."bercerita tentang jodoh"...n aku sempat share link ni nga sahabat baik ku di UPSI... :) hope kamu dpt kutip ilmu2 yg bergune yea...

sekadar share sesama manusia...insyALLAH...memanjangkan ilmu ke jln diredhaiNYA...aminnn...

insyALLAH...akn ku cuba utk mengikhlaskan diri dalam setiap apa yg dilakukan...nga niat smoga aku n keluargaku serta bakal ank2ku nnti dilindungiNYA n diredhaiNYA dlm melayari kehidupan menuju puncak...insyALLAH....

Tuesday, March 29, 2011

29.03.2011

da lame x update blog....
juzt copy n paste :P
akekkekeke...
ntah la...kekdg rase cm byk sgt nk tulis tp xtertulis lak...
kekdg rase kering kontang idea ni...
n kekdg terase sgt2 malas utk menaip :P..
wahahahha...so..bile penyakit M tu dtg,xdapet den nk nolong ee ^-*

insyallah ade rezeki mggu dpt mau bercuti...
balik kg woo...windu sama kg woo :P
insyAllah..smga dipermudahkan segala urusan hambaMU ini...aminn...

Thursday, March 24, 2011

Takutlah kalian sebelum menempuh pernikahan..


Coretan ini ditulis, ditujukan khas kepada Akh Doc Abdullah Ameen & Ukht Ummu Umair yang akan bernikah beberapa ketika dulu dan juga kepada teman lain yang bakal menyandang status suami isteri, yang akan disatukan di persada pernikahan, moga ALLAH mengumpulkan kalian dalam keberkatan..
Nukilan ini berdasarkan sedikit pengalaman sendiri dan banyaknya pengalaman orang lain yang dikongsi dan diperhati.. Moga menjadi tazkirah pada saya dan kita semua yang bergelar isteri dan suami.

* * *

Sekian lama kalian menyusun tarikh perkahwinan

Kalian mempersiap rumah untuk hari baru suami isteri

Berbulan, bertahun kalian pening kepala untuk walimah satu hari

Warna tema, dulang hantaran, DJ Team, senarai tetamu..

Hidangan buffet kah, lembukah, ayamkah, kerbaukah..



Di sebalik kalian merisaukan kewangan yang terhad

Kalian memikirkan perancangan berbulan madu

Kalian memikirkan kebahagiaan alam perkahwinan

Kalian membayangkan segala kebaikan dan keindahan



Duhai teman,

Takutlah jika kalian memasuki perkahwinan dengan jiwa yang miskin

Jiwa yang miskin sering sempit, sering keluh kesah

Tidak menghitung kebaikan pasangan

Tak mampu menghargai pemberian dia yang tersayang

Tidak mensyukuri cinta yang dianugerahkan tuhan



Takutlah berkahwin jika kalian tipis kesabaran tipis sangka baik

Takutlah melangkah ke alam pernikahan jika kalian mudah marah kerap merajuk

Mudah lepas cakap, mudah menyalahkan

Takutlah jika kalian punya sikap sukar memberi maaf, sukar memohon maaf



Takutlah kalian dengan sikap yang suka memberontak

Takutlah kalian dengan hati yang keras dan mudah melawan

Takutlah kalian jika kalian sering ego mengakui kesilapan

Takutlah jika kalian ego melakukan perubahan dan perbaikan



Takutlah kalian jika kalian memiliki banyak karakter buruk ini

Kasih sayang hanya mekar setahun, atau sebulan



Bertahun kalian merancang pernikahan

Mudah sahaja pernikahan bergolak andai sifat mazmumah tidak dibersihkan

Takutlah menginjak ke alam pernikahan andai kabur hakikat kehidupan

Takutlah kalian andai ilmu dan buku bukan teman kalian yang sering berdampinan

Takutlah kalian andai ALLAH dan Rasul bukan menjadi tujuan pernikahan



Takutlah kalian jika enggan dan tak pandai menerima peringatan pasangan

Takutlah kalian jika sering tak berhikmah menyampaikan teguran

Takutlah sekarang, jika kalian sering mendahulukan perasaan dari ilmu dan iman

Bersedialah rumahtangga itu menjadi medan pergaduhan

Yang membara dengan kebencian

Yang tak ditembus rahmah dan kasih sayang



Apatah lagi jika roh solat dan quran berjauhan dari sanubari kalian

Pasti.. dengan akhlak yang tak dicantikkan, adalah pasti kepada hambarnya sebuah percintaan

Pasti .. dengan melupakan tuhan, adalah pasti pada kosong peritnyanya sebuah perkongsian kehidupan


Kerana pernikahan itu bahagia dengan akhlak yang baik

Kerana pernikahan itu indah dengan suburnya jiwa mahmudah

Kerana pernikahan itu manis pada kesungguhan membahagiakan pasangan

Dan..

Pernikahan itu bahagia barokah pada hubungan dengan ALLAH yang selalu diteguhkan...



Tuesday, March 15, 2011

....15.03.2011/selasa....

alhamdulillah...
syukur kerna diberi peluang olehNYA
utk terus menikmati udara nyaman...
normalkah bile perasaan kite bercampur baur...
bercampur2...pendek kata campur aduk...
atau aku yg xpndai nk profesional dlm setiap hal....
huhuhu....

hmmmm....
mungkin ini dugaan utk setiap kite...
cume berbeza mengikut kemampuan diri..
kite hanya merancang...DIA yg tentukan semuanya...
kite xleh terlampau mengharapkan apa yg kite mahukan itu berjalan seperti yg kite ingini...
andai DIA mengeditnya...so kite kene terima...

so...apa yg perasaanku rasa skg...
adalah...campur+aduk=blur....
maybe perlu meningkatkan muhasabah diri...
perlu banyakkan meminta kpdNYA...
mengadu kpdNYA....
memohon kpdNYA....
sesungguhnya kite manusia hanya merancang,
DIA yg tentukan segalanya... :)
redha itu indah...


mood:muhasabah diri ^*

semoga dipermudahkan sgala urusan kami...aminnn...

Friday, March 11, 2011

owh....perlu lebih pantas..huhuhu...

mood aku skg ni relax2 aje...
itu la sbb UTAMA aku perlu buat Daisypath Countdown....
kalu x aku berterusan idup berfoya2...
hoohoho...
bila dah buat countdown tu baru kecut perut...
x lena tido mlm...hoohohooho...
poning2....semuanya belom dilakukan lg... :(

chayuk2!!!!
mulakan weekend ni!!!!

Monday, March 7, 2011

diam itu ubat yg mujarab...

alhamdulillah....

btl kata2 org tua...diam itu lebih baik...
diam buat kite boleh berfikir pjg...
diam juga boleh tenangkan hati...
diam juga boleh sejukkan kemarahan...
diam juga boleh berbunganya rindu dihati...

diam bukannya kalah tapi tindakan yg lebih matang dr kite memaki2 org...

alhamdulillah...thanks alot ALLAH....♥♥♥♥♥

Friday, March 4, 2011

DEVOTEES-HIJRAH MENUJU ALLAH

Bulat nian tekadmu
Dalam hijrahmu itu
Allah nanti kan bersama
Tempuh jalan yang diredhai

Hijrahmu menuju Allah
Ia sunnah para nabi
Para salihin dan muttaqin
Kembara hati menuju Ilahi

c/o
Andai rasa diri lemah
Di perjalanan hijrahmu
Sendirian tanpa mampu
Mohonlah pada Tuhanmu

Hijrah ini memang susah
Hijrah ini memang payah
Hijrah ini menuju Allah
Di hujungnya hasanah



hijrah dlm diri...utk kebahagiaan abadi...
semoga aku lebih matang dlm hadapi setiap dugaan dr Yang Maha Esa...alhamdulillah..

Tuesday, February 22, 2011

Thursday, February 17, 2011

beli siap or m'kreatifkan diri?????

-bunga telur-

ohoooo....mensurvey gmbr2 bunga telur di internet..comel2
n cute2 belaka...
hohohohoho...aku ni dh la xkreatif..kang kalu wat sndri apo la rupo ee..huhuhu
hmmmm....fening2....

suke tgk bunga telur ni...
so sweet.....
sudah jatuh cinta~~
ngeee...
tp ni bukan color temaku *-^






cantekkan...hikhikhik...












fening2....

asal bulan nov,
di anjakkan ke sept...
ohohoho...

otak mkin semak...
pelamin oh pelamin...
teruskan mensurvey~~~
chayuk2!!!

Wednesday, February 16, 2011

jom membaca :)

heehhee....

lepas OT ari sabtu aritu,aku kuatkan semangat tuk berjimba2 di JJ Maluri sesorg...
hukhukhuk..al maklum la, i kt sini sesorg...
so pepandai la nk survive hidup n berdikari...lalalalla..
niat hnya 1=menuju ke MPH n balik umah...
hikhikhik
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
tadaaaa...ni hasil pencarianku...hikhikhik...
1 buku xjumpe, Cipta Syurga Hati...frustrated gua...
xpe2...nextime cari lg :D


aku pon xsure bile la aku boleh khatamkan 3biji buku ni...huhuhuhu...
tapi syok jgk baca buku2 motivasi ni....
otak akan berkembang ngan cergasnya...hikhikhik...
n yg penting hidup kite berwawasan n yg pnting xsempat nk gadoh2 nga buah atiku :P
hohohohohoho....



semoga kite semua hidup lebih berwawasan n maju dan maju..insyaALLAH... :)

Friday, February 11, 2011

11.02.2011

salam jumaat....:)

smga hari yg mulia ini dpermudahkan segala urusanku n emosiku... :)
aminnn...

mlm td emosi agak kacau smp aku xdpt kwl...
uhuhuhuhu...teruk tol la...xde arah tuju tol aku ni...mmg aku memerlukan buku2 motivasi la skg ni...aku terlampau mengikut emosi smp benda kecil pun aku boleh fikir sedetail2nya...
isk..isk..isk...xpatut tol la...buang masa je aku tenson2..hahahhaha....

bile nk strt jogging nie????
wahahahha...chayok2!!!!

Tuesday, February 8, 2011

08.02.2011-mula bekerja setelah blik kg~~

















hmmmm....
lamakan cuti...kira2 5hari di kg
membuatkan aku lemah tuk blik kl..
huhuhuhu...
jiwa agk sensitif mlm td time melangkah naik bus... :(
sgt2 sensitif...huhuhuhuhu...maybe sbb mcm2 dlm otak berfikir kot...
malas nk layan~~~

hakhakhak....

Friday, January 28, 2011

emo lg....

huh....
emotional lg....

aduhhh...
pening n penat...

aaaaaaaaa!!!!!

bgmanakah cara utk mengatasi sikap PANAS n BARAN ini????

huh!!!dlu aku x la panas n baran sgt...
tp skg aku cepat tol melenting...
n dah pndai melawan.. =( huhuhuhu....

aaaa...help...help...
cmne ni... ;(

Thursday, January 27, 2011

i'm blur.... :P ahaks...

hahhaha...
mlm td tgh lepak2 smbil mkn..dpt msg dr sister in law...
dia ajk balik kg weekend ni...ohoooo...pelawaan tu... :P ngee~~~
but...aku xleh join cz ahad ni offce aku wat tournament bowling...huahuahua
sbnornye aku mmg xpndai men..
tp sekadar suke2 jer...a
ku baling jer nnti..longkang pun longkang la labu.....ape aku kisah :P
hahahahahha =)

hmmm..bile aku bgtau my fiance y akak dia ajak aku balik,dia ape lg...
suh aku balik la..kononnye leh tolong dia nnti :P
hahhaha...i'm sory my dear...next time eh..... =)

**sHaRinG iS CaRiNG **


♥Family Holidays♥

Daisypath Vacation tickers